Закон "Про підприємницьку діяльність у штаті Сан-Андреас"
Глава I. Загальні положення
Глава I. Загальні положення
Стаття 1. Предмет регулювання цього Закону
ч. 1. Цей Закон регулює відносини, що виникають між юридичними особами, фізичними особами, органами державної влади штату Сан-Андреас, органами місцевого самоврядування у сфері підприємницької діяльності.
Стаття 2. Нормативно-правове регулювання підприємницької діяльності в штаті Сан-Андреас
ч. 1. Нормативно-правове регулювання підприємницької діяльності в штаті Сан-Андреас ґрунтується на Конституції штату Сан-Андреас та здійснюється цим Законом, іншими законами, прийнятими відповідно до них, та іншими нормативно-правовими актами штату Сан-Андреасe.
Стаття 3. Підприємницька діяльність громадянина
ч. 1. Підприємницька діяльність — це діяльність юридичних і фізичних осіб, спрямована на систематичне отримання прибутку від володіння майном, продажу товарів, виконання робіт або надання послуг.
ч. 2. Будь-який громадянин, який не перебуває під слідством, не знаходиться у федеральному розшуку і не має несплачених судових, кримінальних чи адміністративних штрафів за незаконне здійснення підприємницької діяльності, а також штрафів, передбачених цим Законом, має право займатися підприємництвом і створювати приватні, індивідуальні чи долеві, акціонерні підприємства, а також комерційні чи некомерційні організації.Примітка: систематичне ведення діяльності означає, що особа здійснила певні дії, спрямовані на отримання прибутку, як мінімум два рази.
ч. 3. Реєстрація суб’єкта підприємництва або іншої організації здійснюється на загальних умовах шляхом подання відповідної заяви про створення юридичної особи через офіційний інтернет-портал Уряду штату Сан-Андреас.
ч. 4. Для захисту та заохочення конкуренції громадянину дозволяється мати не більше трьох малих бізнесів, що займаються однією або кількома сферами діяльності, або дві корпорації.
Стаття 4. Малі та середні підприємства, організації
ч. 1. Малі підприємства — це суб’єкти малого та середнього підприємництва, у складі яких до 10 осіб.
ч. 2. Середні підприємства — це суб’єкти малого та середнього підприємництва, у складі яких від 10 до 40 осіб.
ч. 3. Організація — це суб’єкт підприємництва, у складі якого від 40 осіб.
ч. 4. Організація може бути як комерційною, так і некомерційною.
Стаття 5. Некомерційні організації
ч. 1. Громадяни мають право засновувати та реєструвати некомерційну організацію.
ч. 2. При реєстрації некомерційної організації необхідно подати статут організації.
ч. 3. Некомерційна організація не обкладається податком і ліцензування здійснюється за рахунок держави.
ч. 4. Сума податкових відрахувань на здійснення діяльності індивідуального підприємця визначається указами Губернатора, Віце-губернатора або Державного казначея.
ч. 5. Конфесії, релігійні організації (церкви) та профспілкові організації (об’єднання) сплачують реєстраційний збір $10,000 на місяць.
Глава II. Порядок реєстрації підприємств
Стаття 6. Реєстрація малого підприємства
ч. 1. Реєстрація підприємства, у складі якого не більше 10 осіб, здійснюється шляхом подання офіційної заявки через офіційний інтернет-портал Уряду штату Сан-Андреас або безпосередньо до Державного казначейства штату Сан-Андреас.
ч. 2. Вартість ліцензії на реєстрацію малого підприємства складає $40,000.
ч. 3. Сплата податків до казни Уряду, що складають $15,000, здійснюється через місяць після офіційної реєстрації підприємства, а також через місяць після останньої сплати податків.
Стаття 7. Реєстрація середнього підприємства
ч. 1. Реєстрація підприємства, у складі якого від 10 до 40 осіб, здійснюється шляхом подання офіційної заявки через офіційний інтернет-портал Уряду штату Сан-Андреас або безпосередньо до Державного казначейства штату Сан-Андреас.
ч. 2. Вартість ліцензії на реєстрацію такого підприємства складає $100,000.
ч. 3. Сплата податків до казни Уряду, що складають $50,000, здійснюється через місяць після офіційної реєстрації підприємства, а також через місяць після останньої сплати податків.
Стаття 8. Реєстрація організації
ч. 1. Під організацією розуміється група людей, діяльність яких свідомо координується для досягнення спільних цілей і яка має на меті отримання прибутку як основну мету діяльності (комерційні організації), або не має на меті отримання прибутку і не розподіляє отриманий прибуток між учасниками (некомерційні організації).
ч. 2. Реєстрація організації, у складі якої понад 40 осіб, здійснюється шляхом подання офіційної заявки через офіційний інтернет-портал Уряду штату Сан-Андреас або безпосередньо до Державного казначейства штату Сан-Андреас.
ч. 3. Вартість ліцензії на реєстрацію організації складає $100,000.
ч. 4. Сплата податків до казни Уряду, що складають $50,000, здійснюється через 15 днів після офіційної реєстрації підприємства, а також через 15 днів після останньої сплати податків.
ч. 5. Державне мито за зміну даних щодо адреси, назви, власника, виду діяльності організації становить $50,000.
Глава III. Відповідальність і обов’язки підприємців
Стаття 9. Відповідальність підприємців за порушення положень цього Закону
ч. 1. У разі несвоєчасної сплати податків малим або середнім підприємством накладається штраф у розмірі $50,000. У разі несплати податку організацією накладається штраф у розмірі $80,000.
ч. 2. У разі несплати податків протягом 3 днів застосовується відкликання ліцензії і призупинення фінансово-господарської діяльності малого або середнього підприємства і організації. Ліцензія може бути відновлена, сплативши неустойку у розмірі 50% від стартового капіталу при реєстрації та суми податку. Інша відповідальність, передбачена законами штату Сан-Андреас.
ч. 3. Систематичне невиконання податкових зобов’язань (2 і більше разів) малим, середнім підприємством або організацією прирівнюється до ухилення від сплати податків і тягне відповідальність для підприємства або організації, передбачену законодавством.
Стаття 10. Обов’язки власників малого та середнього підприємства та організацій
ч. 1. Власники малого та середнього підприємства та організацій зобов’язані дотримуватися вимог пожежної безпеки, а також санітарно-протиепідемічних заходів на виробничих, громадських приміщеннях, будівлях та обладнанні. Вести актуальний реєстр співробітників підприємства та надавати за запитом державного органу.
Глава IV. Підприємницька діяльність підприємств та організацій
Стаття 11. Вимоги для здійснення орендної діяльності
ч. 1. Для здійснення орендної діяльності необхідно зареєструвати підприємство з видом діяльності «Оренда». У разі фактичного здійснення підприємством чи організацією іншої діяльності, на власника підприємства або організації накладається штраф у розмірі від $20,000 до $40,000, а ліцензія і реєстрація підприємства чи організації призупиняється до моменту сплати штрафу.
ч. 2. Обмеження у володінні автотранспортом для малих підприємств, що здійснюють вид діяльності «Оренда», становить 3 транспортних засоби.
ч. 3. Обмеження у володінні автотранспортом для великих підприємств, що здійснюють вид діяльності «Оренда», становить 6 транспортних засобів.
ч. 4. Обмеження у володінні автотранспортом для корпорацій, що здійснюють вид діяльності «Оренда», становить 10 транспортних засобів.
ч. 5. Для бажаючих стати працівниками організації, яка займається орендною діяльністю, обов'язково наявність ліцензії на малий або середній бізнес.
Стаття 11.1. Вимоги для здійснення аутстаффінгової діяльності
ч. 1. Аутстаффінгова діяльність підприємства або організації — це діяльність, при якій фактичні працівники підприємства або організації виконують трудові функції, що покладені на них договором між замовником і підприємством (або організацією), співробітниками яких вони є, і не відносяться до основних видів діяльності підприємства або організації.
ч. 2. Для здійснення аутстаффінгової діяльності необхідна реєстрація підприємства з видом діяльності «Аутстаффінг». У разі фактичного здійснення підприємством або організацією іншої діяльності, на підприємство або організацію накладається штраф від $20,000 до $40,000, а ліцензія і реєстрація підприємства або організації призупиняється до моменту сплати штрафу.Примітка: замовником може бути будь-яка юридична чи фізична особа, а також органи влади.
Глава V. Підприємницька діяльність фізичної особи (індивідуальне підприємництво)
Стаття 12. Індивідуальне підприємництво
ч. 1. Індивідуальним підприємцем є фізична особа, зареєстрована в установленому законодавством порядку і яка має право на здійснення підприємницької діяльності.
ч. 2. Громадяни, які пройшли офіційну процедуру реєстрації індивідуального підприємця, мають право займатися наступними видами діяльності:
- надання послуг з оренди рухомого і нерухомого майна (рухомого і нерухомого майна);
- здійснення оптового продажу будь-яких видів їжі і/або безалкогольних рідин, що придатні для споживання;
- надання юридичних послуг, необхідних для захисту прав та інтересів замовника відповідно до законодавства штату Сан-Андреас, по наступних напрямках:
- складання позовних заяв (позовів до суду) та заяв
- складання звернень до органів прокуратури штату Сан-Андреас
- складання інших процесуальних і непроцесуальних документів
- консультації з правових питань
- контроль (аудит) за процесом ведення справ (заяв, позовів, заявок тощо) до отримання задовільних результатів
- підбір адвокатів, експертів та інших осіб для участі в процесах замовника, в тому числі запити на експертизи на комерційній та некомерційній основі.
ч. 4. Сума податкових відрахувань для здійснення діяльності індивідуального підприємця складає $7,500 щотижня.
ч. 5. У разі несплати податків відбувається відгук ліцензії та призупинення індивідуальної підприємницької діяльності. Ліцензія може бути відновлена після сплати неустойки в розмірі $30,000 при оновленні даних в Реєстрі індивідуальних підприємців.
ч. 6. Вартість ліцензії індивідуального підприємця складає:
- $7,000 за базові сім днів ліцензії;
- $13,000 за чотирнадцять днів;
- $19,000 за двадцять один день;
- $25,000 за двадцять вісім днів;
- $52,000 за п’ятдесят шість днів;
- $75,000 за вісімдесят чотири дні.
Стаття 13. Дозвіл на продаж лікарських препаратів та засобів
ч. 1. Дозвіл на продаж лікарських засобів та медичних препаратів видається зареєстрованим індивідуальним підприємцям уповноваженими працівниками Служби охорони здоров'я.
ч. 2. Уповноважені працівники Служби охорони здоров’я можуть проводити перевірки продукції, і у разі незадовільних результатів анулювати дозвіл.
ч. 3. Порядок отримання дозволу на продаж лікарських препаратів та медичних засобів встановлюється Головою Служби охорони здоров'я.
Стаття 14. Дозвіл на продаж алкогольних та тютюнових виробів
ч. 1. Дозвіл на продаж алкогольних та тютюнових виробів видається зареєстрованим індивідуальним підприємцям уповноваженими працівниками Департаменту національної безпеки.
ч. 2. Уповноважені працівники Департаменту національної безпеки можуть проводити перевірки продукції, і у разі незадовільних результатів анулювати дозвіл.
ч. 3. Порядок отримання дозволу на продаж алкогольних та тютюнових виробів встановлюється Головою Департаменту національної безпеки.
Стаття 15. Дозвіл на надання юридичних послуг
ч. 1. Дозвіл на надання юридичних послуг видається зареєстрованим індивідуальним підприємцям уповноваженими працівниками Адміністрації Губернатора.
ч. 2. Уповноважені працівники Адміністрації Губернатора на підставі поданих скарг можуть анулювати дозвіл.
ч. 3. Порядок отримання дозволу на надання юридичних послуг встановлюється Головою Адміністрації Губернатора.
Глава VI. Контрактна система у сфері закупівель товарів, робіт, послуг для забезпечення державних потреб
Стаття 15. Контрактна система у сфері закупівель товарів, робіт, послуг для забезпечення державних потреб (Примітка: повторний номер статті, залишаю як в оригіналі, але можливо варто змінити на Стаття 16)
ч. 1. Ця глава регулює відносини, що виникають у процесі забезпечення державних потреб, з метою підвищення ефективності та результативності здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, забезпечення гласності та прозорості таких закупівель, попередження корупції та інших зловживань у цій сфері, а саме:
- планування закупівель товарів, робіт, послуг;
- визначення постачальників (підрядників, виконавців);
- укладання контрактів, передбачених цим законом;
- особливості виконання контрактів;
- моніторинг закупівель товарів, робіт, послуг;
- аудит у сфері закупівель товарів, робіт, послуг;
- контроль за дотриманням законодавства штату Сан-Андреас про контрактну систему у сфері закупівель для забезпечення державних потреб.
Стаття 16. Основні поняття, що використовуються в цій главі (Примітка: повторний номер статті, залишаю як в оригіналі, але можливо варто змінити на Стаття 17)
ч. 1. Для цілей цього закону використовуються такі основні поняття:
- визначення постачальника (підрядника, виконавця) — сукупність дій, що здійснюються замовниками відповідно до вимог цього закону;
- закупівля товару, роботи, послуги для забезпечення державних потреб — сукупність дій, що здійснюються в порядку, передбаченому цим законом, замовником для забезпечення державних потреб;
- учасник закупівлі — будь-яка юридична або фізична особа, в тому числі зареєстрований індивідуальний підприємець;
- державний замовник — орган державної влади;
- замовник — державний замовник, який здійснює закупівлі;
- державний контракт — угода, предметом якої є поставка товару, виконання роботи, надання послуг, що укладена від імені уряду штату Сан-Андреас;
- електронна платформа — сайт в Інтернеті (портал штату Сан-Андреас), на якому проводяться конкурентні способи визначення постачальників у електронній формі, а також закупівлі товарів у єдиного постачальника.
Стаття 17. Принципи контрактної системи у сфері закупівель (Примітка: повторний номер статті, залишаю як в оригіналі, але можливо варто змінити на Стаття 18)
ч. 1. Контрактна система у сфері закупівель ґрунтується на таких принципах:
- відкритості, прозорості інформації про контрактну систему;
- забезпечення конкуренції;
- професіоналізму замовників;
- стимулювання інновацій;
- єдності контрактної системи у сфері закупівель;
- відповідальності за результативність забезпечення державних потреб;
- ефективності здійснення закупівель.
Стаття 18. Принципи відкритості і прозорості (Примітка: повторний номер статті, залишаю як в оригіналі, але можливо варто змінити на Стаття 19)
ч. 1. В штаті Сан-Андреас забезпечується вільний та безкоштовний доступ до інформації про контрактну систему у сфері закупівель.
ч. 2. Відкритість і прозорість інформації, зазначеної у частині 1 цієї статті, забезпечується, зокрема, шляхом її публікації на офіційному інтернет-порталі штату Сан-Андреас.
Стаття 19. Принцип забезпечення конкуренції (Примітка: повторний номер статті, залишаю як в оригіналі, але можливо варто змінити на Стаття 20)
ч. 1. Контрактна система у сфері закупівель направлена на створення рівних умов для забезпечення конкуренції між учасниками закупівель. Будь-яка зацікавлена особа має можливість стати постачальником, підрядником або виконавцем відповідно до законодавства штату Сан-Андреас.
ч. 2. Конкуренція при здійсненні закупівель має ґрунтуватися на добросовісній ціновій та неціновій конкуренції для виявлення найкращих умов поставок товарів, виконання робіт, надання послуг. Забороняється вчиняти замовниками, спеціалізованими організаціями, їх посадовими особами будь-які дії, що обмежують конкуренцію, включаючи необґрунтоване обмеження кількості учасників закупівель.
Стаття 20. Принцип стимулювання інновацій (Примітка: повторний номер статті, залишаю як в оригіналі, але можливо варто змінити на Стаття 21)
ч. 1. Замовники при плануванні та здійсненні закупівель повинні надавати пріоритет закупівлям інноваційної та високотехнологічної продукції для забезпечення державних потреб.
Стаття 21. Принцип єдності контрактної системи у сфері закупівель (Примітка: повторний номер статті, залишаю як в оригіналі, але можливо варто змінити на Стаття 22)
ч. 1. Контрактна система у сфері закупівель базується на єдиних принципах та підходах, передбачених цим законом, що дозволяє забезпечувати державні потреби через планування, здійснення закупівель, моніторинг, аудит у сфері закупівель, а також контроль за дотриманням законодавства штату Сан-Андреас у цій сфері.
Стаття 22. Контракт на закупівлю товарів, робіт, послуг для забезпечення державних потреб (Примітка: повторний номер статті, залишаю як в оригіналі, але можливо варто змінити на Стаття 23)
ч. 1. Контракт на закупівлю товарів, робіт, послуг для забезпечення державних потреб відкривається Державним казначейством штату Сан-Андреас на офіційному інтернет-порталі уряду штату Сан-Андреас.
ч. 2. Контракт повинен містити:
- ідентифікаційний код (форма ідентифікаційного коду визначається Державним казначейством);
- наименование закупівлі;
- вимоги до учасників закупівлі (відсутність учасників у реєстрі недобросовісних постачальників);
- умови контракту, що включають товар, роботи, послуги, які замовник вимагає від учасників закупівлі, а також початкову ставку за товар, роботи та послуги;
- обсяг фінансового забезпечення для здійснення закупівель (за необхідності визначається Державним казначейством);
- строки виконання контракту (за необхідності визначаються Державним казначейством).
Стаття 23. Реєстр недобросовісних постачальників (Примітка: повторний номер статті, залишаю як в оригіналі, але можливо варто змінити на Стаття 24)
ч. 1. Державне казначейство вправі вносити до реєстру недобросовісних постачальників учасників тендера, які не виконали умови контракту. Рішення про внесення до цього реєстру може бути оскаржено в суді.
Стаття 24. Способи визначення постачальників (підрядників, виконавців) (Примітка: повторний номер статті, залишаю як в оригіналі, але можливо варто змінити на Стаття 25)
ч. 1. Замовники при здійсненні закупівель застосовують конкурентні способи визначення постачальників (підрядників, виконавців) або закуповують товари, роботи, послуги у єдиного постачальника.
ч. 2. Конкурентними способами є:
- конкурси (відкритий конкурс в електронній формі, закритий конкурс, закритий конкурс в електронній формі);
- аукціони (відкритий аукціон в електронній формі, закритий аукціон, закритий аукціон в електронній формі).
Глава VII. Повноваження державних органів у сфері підприємницької діяльності
Стаття 27. Повноваження Офісу Генерального прокурора штату Сан-Андреас (Примітка: повторний номер статті, залишаю як в оригіналі, але можливо варто змінити на Стаття 26)
ч. 1. Генеральний прокурор та його заступники мають право призначати планові та позапланові прокурорські перевірки малих та середніх підприємств і організацій з метою перевірки дотримання усіх вимог законів штату Сан-Андреас.
ч. 2. Генеральний прокурор та його заступники мають право подавати клопотання до Державного казначейства штату Сан-Андреас щодо анулювання ліцензії на ведення підприємницької діяльності або залучення до фінансової відповідальності у разі порушення законів штату Сан-Андреас.
ч. 3. Генеральний прокурор та його заступники можуть залучати до проведення прокурорських перевірок малих та середніх підприємств і організацій правоохоронні та інші державні органи.
Стаття 28. Повноваження Державного казначейства штату Сан-Андреас (Примітка: повторний номер статті, залишаю як в оригіналі, але можливо варто змінити на Стаття 27)
ч. 1. Державний казначей та його заступники мають право приостанавлювати дію ліцензії на ведення підприємницької діяльності у разі порушення власником законів штату Сан-Андреас.
ч. 2. Державний казначей та його заступники мають право розглядати клопотання Генерального прокурора та його заступників щодо позбавлення громадянина ліцензії на ведення підприємницької діяльності або залучення до фінансової відповідальності у разі порушення законів штату Сан-Андреас.
ч. 3. Державний казначей та його заступники мають право призначати планові та позапланові перевірки малих та середніх підприємств і організацій з метою перевірки дотримання всіх вимог законів штату Сан-Андреас.
ч. 4. Акцизні товари — товари, на які штатом Сан-Андреас встановлюються мінімальні та (або) максимальні ціни в залежності від ситуації в економіці. Товар може бути визнаний акцизним Державним казначейством. Підприємці, інтереси яких зачіпає це рішення Державного казначейства щодо акцизних товарів, можуть оскаржити це рішення в суді.
Глава VIII. Підприємницька діяльність на території штату Сан-Андреас та нагляди
Стаття 29. Порядок нагляду за підприємницькою діяльністю (Примітка: повторний номер статті, залишаю як в оригіналі, але можливо варто змінити на Стаття 28)
ч. 1. Для забезпечення законності в здійсненні підприємницької діяльності на території штату Сан-Андреас всі органи державної влади, включаючи правоохоронні органи, мають право проводити перевірки, планові та позапланові, підприємств та організацій, діяльність яких регулюється цим законом.
ч. 2. Перевірки підприємств можуть здійснюватися лише за умови наявності обґрунтованих підстав або на вимогу органів державного нагляду (Державного казначейства, Генерального прокурора та інших уповноважених осіб).
ч. 3. Під час перевірок підприємств державні органи мають право перевіряти всі документи підприємства, а також здійснювати контроль за виконанням вимог, передбачених цим законом, щодо ліцензування, сплати податків та виконання зобов'язань перед державними органами.
Стаття 30. Відповідальність за порушення порядку здійснення підприємницької діяльності (Примітка: повторний номер статті, залишаю як в оригіналі, але можливо варто змінити на Стаття 29)
ч. 1. Порушення підприємцями норм цього закону, включаючи невиконання вимог щодо ліцензування, сплати податків та інших зобов'язань перед державою, тягне за собою адміністративні та фінансові санкції, включаючи штрафи, анулювання ліцензій і заборону на ведення бізнесу.
ч. 2. Підприємці, які не виконали вимоги цього закону впродовж встановлених термінів, зобов'язані оплатити штрафи, визначені відповідними державними органами, і відновити свою діяльність після сплати неустойки або виконання інших вимог.
Стаття 31. Оскарження рішень державних органів (Примітка: повторний номер статті, залишаю як в оригіналі, але можливо варто змінити на Стаття 30)
ч. 1. Підприємці мають право оскаржити рішення Державного казначейства, Генерального прокурора або інших державних органів у судовому порядку, якщо вважають їх незаконними або необґрунтованими.
ч. 2. Оскарження рішень у суді не зупиняє виконання санкцій, якщо вони не суперечать інтересам держави чи не завдають значної шкоди громадському порядку.
Останнє редагування модератором: